Menu

Caffé Moak: Aroma és dizájn a csészében

caffé moak épületVerőfényes, szikrázó napsütésben indultam útnak Modica-Pozzallo ipartelep felé, ahol a relatíve fiatal Caffé Moak cég székel már közel 2,5 éve új telephelyén.

És akkor kezdjük egy kis történelemmel, cégismertetővel:

A céget 1967-ben alapította Giovanni Spadola a szicíliai Modica-ban.
Az első évben mindössze 3500kg kávét pörköltek egy 40m2 helyiségben egy 15kg kapacitású Petroncini géppel, egy munkással. 1971-re már egy 30 és egy 120kg kapacitású pörkölő is csatasorba állt az igények növekedését követve, ekkor már 100m2 területen, de még mindig Modica Alta-ban. 1978-banmegkezdődött a legjobb minőségű nyers kávészemek importálása Indiából, Afrikából, Dél- és Közép-Amerikából. 1979-re már 500m2-es területen pörkölnek, és a cégnek 10 alkalmazottja van, majd 1980-ban megvásárolják a 240kg kapacitású Petroncini pörkölőgépet. 1990-ben a cég felújítja, modernizálja gépparkját, hogy a megnövekedett igényeket kiszolgálhassa, ezzel egy időben területe 2500m2-re nő.

1994-ben csatlakozik Alessandro Spadola személyében a céghez a második generáció, mely különösen a HORECA-ra és a minden kontinensre kiterjedő terjesztésre specializálódott. 1996-ban arculatváltás történt, majd elindul a cég weboldala.
1999-ban beindul az „Espressa” ágazata a cégnek, amely az eszpresszó gépekért lesz felelős. 2000-ben csatlakozik Giovanni Spadola lánya, Annalisa a céghez, mint marketing és pr-kommunikációs vezető, és ebben az évben megszerzik az ISO 9001-es minősítést, majd rá egy évre az ISO 14001-et is. Szintén 2001-ben született meg a “caffé letterario” , a nemzeti narratívák versenye.

Ezt követi a “caffé corto moak” , egy nemzetközi rövidfilm verseny, mely 2005-ben debütált. 2007-től egy belső marketing részleg foglalkozik a cég arculat-tervezésével és a termékek nemzetközi piacon történő reklámozásával, valamint a Moak márkanév népszerűsítésével. 2008-ban a holland Bob Noorda-t, a nemzetközileg elismert, többszörösen kitüntetett grafikust (a 'Mondadori', 'Pirelli', 'Coop','Agip' stb. logóinak atyja) kérték fel, hogy tervezze újra a cég történelmi emblémáját, logóját. 2010 januárjában a cég egy új, jobb adottságokkal rendelkező telephelyre költözik, ahol a termelésre szánt 10.500 négyzetméternyi helyen kívül számos hely van, melyek konferenciák, elméleti és gyakorlati kurzusok számára vannak felszerelve.

caffé moak al bárcaffé moak aromatic espressoÉrkezésem után azonnal a recepcióval szembeni „Al Bar” kávézóba vettük az irányt,ahol is a cég zászlóshajója az Aromatik
 blendbő
l fogyaszthattam el egy kiváló eszpresszót. Mint megtudtam az „Al Bar” egy új koncepció, ilyen franchise kávézókat szeretnének világszerte felfuttatni, megegyező arculattal és magas minőségben. Ahogy mondták, Budapesten is el tudnának a belvárosban képzelni egy ilyet…Én is!

caffé moak másik kávézóUtunkat a marketing részleg felé vettük, itt dolgozik a kreatív részleg, éppen a céges autók új dizájnja volt a tervezőasztalon, ebbe bele is pillanthattam.
Cikkünknek nem véletlenül a címe a dizájn. Hihetetlen ötletes és erős a Moak cég marketingje, és az erre épülő céges imázs és dizájn. Jómagam kávés cégnél ennyire erős marketing, branding jelenlétet még nem tapasztaltam.
Az üzem felé sétálva egy újabb kávézó sarkot pillantottam meg, nagyon ötletes csésze alakú kávés zsákokkal bevont székekkel. Egy újabb bizonyítéka a kreatív kollégák ötleteinek! Itt egy visszautasíthatatlan második kávé következett, majd tényleg beléptünk a termelő üzembe.

caffé moak siló és zöldkávéMár-már szokásos módon a silóknál kezdtük, ide érkezik ugyanis a zöld kávé, itt történik a kitárazás. Fajtánként (single origin) kerül a tároló silókba egy biztonsági tisztítás után a kávébab, majd innen automatizálva, megfelelő mennyiségben egyenesen a pörkölő gépbe. Naponta a Moak cég 10.000kg kávét pörköl, ebben benne van a saját, illetve bérmunka is.

caffé moak pörkölőLeányvállalatuk az Americaff kávéit is már láthattam az irodai részen kiállítva. A marsalai Americaff-ot felvásárolták, így már a cégcsoport teljes értékű tagja.

A pörkölési folyamat után (szigorúan fajtánként pörkölnek!) a kávé a tároló silókba kerül, melyben a kávéra jellemző profil alapján a megfelelő időt pihentetik, majd blendelik. (keverik) Ezek után kerül csomagolásra vagy őrölt és E.S.E. pod esetében a nagy, ipari őrlőbe.

caffé moak csomagoló részlegA csomagolás, tárolás is a legmodernebb környezetben és eszközökkel történik, az üzem másik felében pedig a logisztikai részleg található, itt összesítik a rendeléseket, koordinálják a kiszállításokat. A cég közel 100 embert foglalkoztat jelenleg.

Beszerzéseikben egyre nagyobb gondot fordítanak a fair trade és organikus kávékra is.

Következő állomásunk a laboratórium volt, mely egy különálló ágazatként munkálkodik – más cégeknek is dolgoznak megbízásra –, nem csak a Moak igényeit szolgálja ki. ISO 9008 minősítésű labor, és egész Itáliában elismert, sok helyről érkeznek minták kórokozó keresésre, vagy egyszerűen minőségi besorolásra. Ahogy megtudtam, ezek
mellett még a konkurencia termékeit is behatóan vizsgálják, ellenőrzik.

A modern épületben sétálva megtudtam, hogy a dolgozók kikapcsolódását közösségi terek is szolgálják, úgy mint billiárd, asztaltenisz terem. Ezen kívül a sportolás,kikapcsolódás is megoldott, mivel egy fitnesz terem és szauna is helyet kapott a felső szinten.

caffé moak oktató teremAz oktatási részlegbe érve azonnal feltűnt, hogy itt folyik a gyakorlás, tanulás. A kávés alapok elsajátításától kezdve egészen a latte art-ig mindennemű gyakorlati munka, igen impozáns gépparkkal
felszerelve.

caffé moak kávégép
A hazai piacon túl a legfontosabb a Bolgár, Román és Horvát régiók – ide történik a legtöbb eladás. Tengerentúli jelenlétét is erősíteni kívánja a cég, ez még a jövő zenéje. Ott más kihívásokkal is szembesülnek. caffé moak installációAz épületet végigjárva az udvaron egy érdekes installációt figyelhettem meg: a víz felett raklapon Aromatik tartályok sorakoztak. A kreatívitás nem ismer határokat, a folyósón levő „unalmas” piros tűzoltó készülékek kakasnak voltak öltöztetve. :)

caffé moak csészeÖsszességében úgy érzem, hogy a kávés szakmában még fiatalnak tekinthető vállalkozás előtt nagy potenciál van, kiváló minőségű termékeiket hihetetlen jó dizájn és branding kíséri, kézzel tapintható a vágy és elhivatottság minden szegletben, ahol csak jártam.

Bízom benne, hogy hazánkban is egyre több helyen lesz látható a Moak logo, kóstolható a Moak kávé.


Hozzászólások:

Hozzászólások   

 
#1 ronin s8 2012-08-15 10:38
A digóknál mindig nagy hangsúlyt helyeztek a designra. Ha más nem is, de az öltönyök, az órák, az autók, és az üzemben a legjobban kinéző gépek legyenek "szem előtt". A csajokról nem is beszélve ;-) Bár azok itt most el voltak rejtve. :-))
Viccet félretéve, ígéretesnek tűnik, bár az én összes tapasztalatom, érzékelésem velük kapcsolatban, mind a marketing elemekből tevődik össze.
Sok sikert a cégnek!
(Mert az azért megjegyezném, hogy az olaszoknál általában a marketing mögött van teljesítmény is...)
 

Csak a regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá.

Támogató partnereink

althaus teabristot kávébwt vízkezelési technológiákcarraro kávécellini kávécorso veronaexpolygon kávégép alkatrészek, kávéfőzők, kávédarálókgaggia momentigoppion caffeilly caffe Kávébár Bazár - KávéfórumKapucziner Kávémanufaktúraluckycap kávémaromas kávémahlkönig kávédarálók    molinari kávénaturalmix Nespresso pacificaffe kávé pallyotz kávé pannon kávépasco kávépascucci kávépellinisaeco sagevaldocafe