Felvásárol a Starbucks

Nyomtatás
Felvásárol a Starbucks A világ legnagyobb kávébirodalma 100 millió dollár ellenében vásárolja fel a Bay Bread pékipari óriást.
A felvásárlás hátterében a portfóliónövelés szándéka áll - írja az Advertising Age. A vezérigazgatói székbe 2008-ban visszaülő Howard Schultz barátja az újításoknak és az innovációknak. Az ő nevéhez fűződik a például a Via fedőnéven futó instant kávé piacra vezetése.

"Az ételek mára nagy jelentőségre tettek szert Starbucksnál" - mondta Troy Alstead pénzügyi igazgató. "A különböző élelmiszerek (saláta, csirke wrap, áfonyás kalács, stb) a bevételek 19 százalékát adják az Egyesült Államokban."

A "La Boulange" nevű márkájáról elhíresült Bay Bread 19 boltot üzemeltet San Francisco körzetében, termékeit szállodák, éttermek és élelmiszerboltok is előszeretettel veszik.

A Starbucks amerikai bevételei egy október 2-ai kimutatás alapján 6,3 százalékkal nőttek az előző évi eredményekhez képest, A 8,04 milliárd dolláros összbevétel a globális eredmények 69%-át adja. A cégnek 17 400 kávézója van világszerte, ebből 10 800 az Egyesült Államokban

Forrás: Starbucks