A Starbucks is érzi a válságot

Nyomtatás
a starbucks is érzi a válságotÉrzi a világgazdasági konjunktúra lanyhulását és a fogyasztók elbizonytalanodását a Starbucks is. A Magyarországon is érdekelt amerikai kávéházlánc pénteki közlése szerint üzletek bezárására is kényszerülhet, elsősorban Nyugat-Európában, ahol nem megy jól az üzlet.

Az Egyesült Államokban azonban változatlanul erősek a cég pozíciói, egyebek mellett ennek köszönhetően 19 százalékkal nőtt az adózott eredmény a harmadik negyedévben, 279 millió dollárról 333 millióra, egy részvényre vetítve 43 centre. A negyedik negyedévben viszont a pénteki közlés szerint 44-45 centet vár a vállalat a korábban prognosztizált 46-47 cent helyett. Az értékesítési árbevétel 13 százalékkal, 3,3 milliárd dollárra emelkedett a júniussal zárult három hónapban az egy évvel korábbihoz képest. Az 1971-ben indult vállalkozás a kelet-közép-európai térségben 2008-ban jelent meg, az első magyarországi Starbucks 2010-ben nyílt meg. A több mint 16 ezer kávézóból álló lánc így már 50 országban van jelen.

Forrás: Tőzsdefótum