Meghódíthatja a piacot a "George Clooney kávé"

Nyomtatás

nespresso kávékapszulás kávégépHárom éven belül a teljes európai kávéforgalom akár 12 százalékát is elérheti a kapszulába zárt kávék értékesítése – írja prognózisában a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).


A kapszulás és párnás technológiára építő kávégépek piacának bővülési potenciálját jórészt a vállalati vevők adják. Habár a kávégépek háztartási vásárlóinak a piaca a becslések szerint Európában meghaladja az 1,5 milliárd eurót évente, a költségek visszafogása miatt a következő években elsősorban céges megrendelésekkel számolhatnak – számol be a FAZ.

A magyar piacon az elmúlt években számos vállalat jelent meg a hagyományostól eltérő kávégépekkel, amelyek – elsősorban áruknak köszönhetően – szűk körben terjedktek el. Az új generációs kapszulás, párnás kávégépek gyártói a több százezer forintos készülékeknél jóval olcsóbbakat kínálnak, s az alapkoncepció, a gyors, tiszta és egyszerű kávékészítés is megmaradt.

A Nestlé 1986-ban alapította meg a Nespresso SA nevű, kávégépekkel és különböző kávétermékekkel foglalkozó leányvállalatát, amely 2006-ban nyitott üzletet Budapesten. Az olasz De Longhi által készített Nespresso készülékeket 40–100 ezer forint között lehet megvásárolni, a különböző kávétípusokat tartalmazó kapszulák darabja pedig 89 és 99 forintba kerül – tudtuk meg Flesch Gábortól, a Nespresso üzletfejlesztési menedzserétől. Egy kapszula egy adag kávéra elég, s egyre több vállalat gondolja úgy: megéri a drága automaták helyett kisebb, kapszulával működő irodai gépet vásárolni – fűzte hozzá.

Forrás: VG