KezdőlapbelépésregisztrációFórumkosárfacebookyoutube

Kevesebb Starbucks fogy a recesszióban

kevesebb kávé fogy a starbucksnálKevesebb Starbucks kávét fogyasztanak az amerikaiak a pénzügyi válság hatására. A fekete nedű kedvelői nem a kávéról szoktak le, csak a Starbucksról.
Sokkal rövidebb sorokra számíthat idén, aki betér az Egyesült Államok valamelyik Starbucks kávézójába. Az AdAge magazin arra volt kíváncsi, a megcsappant érdeklődés hátterében újévi fogadalom áll-e, vagy a recesszió érezteti hatását a piacon. A lap és a Lightspeed Research piackutató közösen készült felmérése alapján úgy tűnik, meghúzták a nadrágszíjat a kávé kedvelői. A válaszadók mintegy 60 százaléka már az utóbbi fél évben visszafogta Starbucks-fogyasztását, amelynek hátterében nem egészségügyi, hanem pénzügyi megfontolások állnak. „Baromi sokba kerül” – fogalmazott az egyik válaszadó.

A mintegy 500 fogyasztó körében végzett online felmérés szerint, akik 2009 januárjától isznak kevesebb Starbucks kávét, főként a 45-54 éves korosztály tagjai (50,4 százalék), őket a 35 és 44 közötti korosztály követi (37,5 százalék). Ugyan a legtöbben az alacsonyabb jövedelműek közül fogják vissza költségeiket, a felmérés résztvevőinek 92 százaléka spórol a kávéfogyasztáson.

Érdekesség, hogy a válaszadók nem hagytak fel a fekete fogyasztásával, csupán annak gyakorisága, illetve helyszíne változott. Aki korábban hetente megengedett magának egy kávét a Starbucksban, az a jövőben csak havonta tér be, míg mások inkább otthon készítik el a nedűt. Akadt olyan válaszadó is, aki minőségi „cserét” hajtott végre, s olcsóbb helyre szokott. Ugyan kimutatások még nem állnak rendelkezésre, de a jelek máris érezhetők, a Dunkin’ Donuts és a McDonald’s kávézóiban is hosszabb sorokat látni, mint korábban.

Forrás: Marketing Média