A szövetségi kormányzat 1,5 milliárd eurót különített el erre a támogatásra. Ez 600 ezer jármű lecseréléséhez lesz elég, ám a keret gyorsan fogy: már közel 400 ezren éltek a lehetőséggel. A német újautó-értékesítések számán is meglátszik a támogatás: a tavaly év végi zuhanást emelkedés váltotta fel, februárban már 21,5 százalékos növekedést regisztráltak tavaly februárhoz képest (összehasonlításként: Magyarországon 46,4 százalékos volt a csökkenés).
Michael Fuchs, a nagykoalícióban kormányzó CDU egyik kis- és középvállalatokkal foglalkozó szakpolitikusa azonban úgy látja, a rendszer nem igazságos. Az adófizetők pénzét ugyanis mindössze 600 ezer kedvezményezetthez csoportosítják át a 80 milliós Németországban. Ezért a rendszer kiterjesztését javasolja kisebb háztartási gépekre (példaként a kávéfőzőt említette) és irodabútorokra is.
„Más ágazatokat is sújt a válság, nem csak az autóipart. Ezek joggal kérdezik, az ő termékeiket miért nem szubvencionálja az állam” – fejtegette a Bild am Sonntag számára adott lapinterjúban Fuchs.
Forrás: VGO