Megdőlt a kávébirodalom

Nyomtatás
Megdőlt a kávébirodalom

A globális recesszió hozadékaként jelentkező gazdasági környezetváltozást nem élte túl a neves szigetországi vállalkozás, így hamarosan az adminisztráció áldozatává válik a Coffee Republic üzletláncolata is.
Magyarországon legutóbb két évvel ezelőtt voltak az egyre burjánzó franchise-kávézók a média fókuszában. A hirtelen gombamód szaporodó kávézó-hálózatok közül egyre több brand tűnt fel hazánkban is (Coffeeshop Company, Gloria Jeans, stb.), persze legtöbben az amerikai Starbucks megjelenését várták. Ekkor került szóba az angolszász gyökerezésű Coffe Republic esetleges magyarországi szerepvállalása is.
A jelenlegi helyzet azt mutatja, hogy ez pletyka tárgya marad. A konkurenciával még csak-csak, ám a recesszióval már nem tudott mit kezdeni az egyik legnevesebb, a szigetországban abszolút piacvezető brit társaság. A fogyasztói kiadáscsökkenések révén veszteségesek lettek, mára a csőd szélén tántorognak.

Jelenleg a brit KPMG (könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadási szolgáltatásokat nyújtó társaság) foglalkozik a szétesőben lévő vállalkozás adminisztrációjával. A Guardian úgy tudja, a veszteséges üzletek bezárását, munkahelyek megszűntetését és szerkezetátalakítási folyamatokat felügyelnek majd. Ezen lépések elkerülhetetlenek ahhoz, hogy legalább a Coffee Republic profitot hozó divízióit sikeresen megmentsék, s azokra vevőt találjanak.

A Londonban 1995 óta működő Coffee Republic koncepciója, Bobby és Sahar Hashemi testvérpárosának fejéből pattant ki, első boltjukat a londoni South Molton Street-en nyitották meg. Világszerte 187 üzletükből tíz található a tengerentúlon, legtöbbjük mozikban és hotelekben, franchise hálózatban működik. Két üzletet nyitottak Bulgáriában, Kelet-Európában több helyen is meg szerettek volna jelenni.

Forrás: guardian.co.uk