KezdőlapbelépésregisztrációFórumkosárfacebookyoutube

Belépett a vending piacra a Caffé Perté

Belépett a vending piacra a Caffé Perté

A teljes hazai kávéforgalom 25 százaléka italautomatákon keresztül bonyolódik, melyről azonban szinte teljesen hiányzik a prémium kategória. Az egyik legnagyobb hazai kávéházi beszállító és kávépörkölő cég, a Caffé Perté a ma még üres, minőségi szegmensben igyekszik terjeszkedni professzionális melegital-automatáival.
A magyar vásárlók évente 30 milliárd forintot költenek automatából vásárolt élelmiszerre, az országban 35-40 ezer áruautomata működik – derül ki a Magyar Ital- és Áruautomata Szövetség adataiból. Ez a terület adja a teljes hazai kávéfogyasztásnak is mintegy 25 százalékát, melyről azonban szinte teljesen hiányoznak a prémium termékek

A prémium kifejezés az automatáknál is jelentheti csaknem ugyanazt a minőséget, mint a kávéházakban − nyilatkozta az egyetlen hazai olasz kávépörkölő cég, a Caffé Perté kereskedelmi igazgatója. Boda Andrea szerint ma Magyarországon sokszor kávénak alig nevezhető lötty jön ki az italautomaták csövein, de ez nemcsak a technológia hibája. Az üzemeltetőkön hatalmas az árnyomás, a fogyasztók 50-60 forintos „kávékhoz” szoktak hozzá, így a gépeknek helyet adó intézmények közül is sokan ezt várják el.
Holott már 100-120 forintért is lehetne tisztességes kávét kínálni, de a minőség fogalma ma még hazánkban szinte ellentéte az automatáénak.
Ezen a gyakorlaton változtat most a Caffé Perté, mely kizárólag saját, frissen pörkölt szemes kávéival üzemelő automatákkal lép be ebbe a szegmensbe.
Az új, Pertespresso nevű gépek jellemzője, hogy helyben, nagy nyomáson készítik el az italt, az automatákhoz képest soknak tűnő, körülbelül egy perc alatt. Boda Andrea kifejtette, a jó minőségű, automatából érkező kávéra kevésbé az aluljárókban, inkább irodaházakban, ügyfélszolgálatokon lesz igény.
Bíztató előjel, hogy az automatán keresztüli értékesítés piaca, azaz a vending folyamatosan bővül. Tavaly Németországban 50 ezer, Olaszországban 90 ezer új automatát helyeztek üzembe, az ezeken keresztüli értékesítés forgalma pedig öt százalékkal nőtt az előző évhez képest, és meghaladta a kétmilliárd eurót.

Forrás : elelmiszer.hu