KezdőlapbelépésregisztrációFórumkosárfacebookyoutube

A McCafé a piac alá pörköl

A McCafé a piac alá pörköl

Az erősödő piaci verseny ellenére a McCafé továbbra is uralja a kávézópiacot: 15 százalékos forgalomnövekedéssel és 2,9 milliós vendégszámmal zárta a 2009-es esztendőt. 2010 első hat hónapjában már 1,5 millióan látogatták meg a kávézólánc 34 egységének valamelyikét és a január-júniusi időszakban 6,54 százalékkal növekedett a McCafék forgalma az előző év hasonló időszakához képest.

A „kávékedvencek” nem változtak: továbbra is az eszpresszót, cappuccinót és tejes kávét kortyolgatjuk legszívesebben. A McCafékban a környezettudatos szemlélet is kiemelt helyet kap, ezért UTZ minősítésű kávét kínálnak.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a gazdasági válság sem fogta vissza a magyarok kávézási kedvét, nem szívesen mondunk le kedvenc feketénkről. Ezt támasztják alá a legnagyobb hazai kávézólánc adatai is: az elmúlt évben a McCafé hálózat forgalma meghaladta a 890 millió forintot, amely az előző évhez képest 15 százalékos növekedést jelent. Míg a kávézólánc egységei 2009-ben 2,9 millió vendéget szolgáltak ki, addig 2010 első hat hónapjában a vendégszám elérte a 1,5 millió főt, 472 millió forintos forgalommal.

A McCafé nemcsak a hazai kávézó piacon, de a McDonald’s rendszerén belül is igazi sikertörténetnek számít. 2003-ban nyílt meg az első kávézó a Régiposta utcai McDonald’s étteremben, a világon hatodikként, Közép-Európában pedig elsőként. 2009-ben három vidéki egységgel bővült az akkor már 30 kávézóból álló hálózat. 2010-ben a megújult bábolnai étterem bővült ki McCaféval, így mára 34 egységgel a legnagyobb hazai kávézólánc címet tudhatja magáénak a vállalat. A fővárosi Aréna Plázában önálló egységként üzemel a kávézó, a többi úgynevezett shop-in-shop rendszerben, azaz a McDonald’s éttermek részeként működik. A hazai kávézóláncok közül a McCafé egyedülállónak nevezhető abból a szempontból is, hogy vidéken is számos egységgel - szám szerint 13-al rendelkezik.

A hazai McCafékban még mindig elsősorban a klasszikus kávéitalok fogynak a legjobban. Az eladási adatok alapján a tavalyi évben leginkább a cappuccinót, az eszpresszót és a caffe latte-t, azaz tejeskávét kerestük, a különféle kávéitalokból több mint 1 300 000 db fogyott a hálózatnál. 2010 első felében is töretlen volt a magyarok kávézási kedve, júniusig több mint 640 000 csésze kávét kortyoltunk el, amelyet 8,4 tonna kávé alapanyagból főztek le. A kávéitalok mellett a sütemények is jól fogytak: 2009-ben több mint 841 000 szeletet adtak el, 2010. első hat hónapjában pedig több mint 452 000 szelet fogott. A magyar vendégek körében továbbra is a legnépszerűbb a karamellás és málnás sajttorta, valamint a triplacsokis keksz.

A piacvezető kávézólánc vendégköre évről-évre bővül. Míg a kezdetekben elsősorban a fiatalabb korosztály tért be egy-egy frissítő kávéra, mostanra a kisgyermekes anyukák és az idősebb korosztály jelenléte mellett az is megszokottá vált, hogy üzletemberek választják megbeszéléseik helyszínéül a McCafét. A McCafékban a környezettudatos szemlélet is kiemelt helyet kap, ezért UTZ minősítésű kávét kínálnak. Az UTZ az egyik legnagyobb minősítési program, melynek segítségével visszakövethető a kávé származása, és amely igazolja, hogy a kávét társadalmilag felelősségteljes módon termesztették, olyan gazdaságokban, ahol a termelők különös gonddal óvják a természetet és a helyi közösségeket.

Forrás: OrientPress Hírügynökség