Így drágul a kávé : megérkeztek a számok

Nyomtatás
Így drágul a kávé : megérkeztek a számok

Kávéáremelésre készülnek a kiskereskedők, amint azt már korábbi cikkünkben megírtuk. A világpiaci kávéár emelkedése miatt bekövetkező 50%-os alapanyag-drágulás több országos lefedettségű élelmiszer-kiskereskedelmi láncnál eredményez 7-10%-os fogyasztói árnövekedést termékektől függően.
A hírt megerősítették a SPAR, a Coop és más kiskereskedelmi láncok is. Azonban, mint ahogy a SPAR-tól megtudtuk, a saját márkás kávétermékeket nem érinti az áremelés (a cég biztosítani szeretné ezen árucikkeik alacsony árszínvonalát).

A világ legnagyobb piackutató cége, a Nielsen által közölt adatok szerint a kávé a maga 50 milliárd forintos évi forgalmával az 5. a legnagyobb forgalmú termék az élelmiszerek listáján.

Idén az első nyolc hónap kávéeladása meghaladta a 30 milliárd forintot, ami 5%-kal kevesebb a tavalyi értéknél. A fajtákat elkülönítve az őrölt kávé vezet (66%) az instant kávé specialitással (25%) szemben. A szemes kávé értéke stabilan 3 %-ot mutat.


Amennyivel csökkent 400 négyzetméteres, kisebb alapterületű boltok piaci részesedése (3%), annyival emelkedett a diszkontáruházaké és szupermarketeké. Így a közepes méretű áruházak kávéértékesítési részaránya (35%) megelőzi a hipermarketekét (33%).


Idei tovább tendencia, hogy növekszik a kereskedelmi márkás kávék forgalmi részaránya, a tavalyi 16%-ról 18%-ra emelkedett, ezzel párhuzamosan az átlagárak 5%-kal csökkentek az idei évben.

Forrás : Pénzcentrum