KezdőlapbelépésregisztrációFórumkosárfacebookyoutube

A csokoládénál is népszerűbb a kávé

A csokoládénál is népszerűbb a kávé

A Nielsen piackutató cég legfrissebb, 2008 augusztus és 2009 július közötti időszakot vizsgáló felmérése szerint a kávé felhasználásának kiskereskedelmi forgalma 5 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest.
A kávé népszerűségét az is mutatja, hogy a Nielsen által megvizsgált 90 élelmiszeripari termék közül a kávé az első tízben foglal helyet, ezzel megelőzi többek között az ásványvizet, gyümölcslevet, étolajat és a szeletes csokoládét is.

Az élvezeti cikk forgalma jelenleg meghaladja az évi 50 milliárd forintot, ez mennyiségileg 26 ezer tonnányi kávét jelent. A boltokban eladott mennyiség kétharmada, mintegy 67 százaléka jutott a legnépszerűbb őrölt pörkölt kávékra.

A felmérés azt is vizsgálja, hogy a fogyasztók a kávé mely típusait fogyasztják legszívesebben. Az eladások tekintetében, az instant termékek piaca jelentősen fejlődött, a vizsgált időszakban a 3 in 1 instant termékek kereslete nőtt leginkább, mely jelenleg már a második legkedveltebb kávé szegmens.

A legnépszerűbb kávéfajta továbbra is a pörkölt kávé maradt, ennek piaci részesedése 56 százalékot tesz ki. A harmadik pozíciót az instant valódi kávé tölti be a kávépiacon, 13 százalékos részesedéssel. A negyedik legnépszerűbb az instant cappucino, 5 százalékos piaci részesedéssel.

A felmérés szerint a négy legnépszerűbb kávéfajta átlagos fogyasztói ára 7-11 százalékkal emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest. Míg az őrölt pörkölt kávé ára 7 százalékkal emelkedett, addig az instant cappucino 11 százalékkal drágult.

Forrás : Napi Gazdaság