A kávé több összetevője - a koffein, az antioxidánsok, a cafestol és a kaweol - tudományos kutatások eredményei alapján védenek néhány specifikus daganatos megbetegedéssel szemben (ilyen például a máj vagy vastagbélrák).
A Baileys novemberben piacra dobta új, kávé ízesítésű krémlikőrjét, ami most érkezett meg Magyarországra, és a hazai premier keretében megismerkedhettünk az ital történetével. Az eredeti ízesítésű krémlikőrt a hetvenes évek elején fejlesztették ki, majd 1974-ben dobták piacra – tudtuk meg Peter O’Connortól, a Baileys nemzetközi igazgató-nagykövetétől. Abba is kaptunk némi betekintést, hogy a nők emancipálódásával párhuzamosan hogyan lett a különleges, ünnepi étkezések után elfogyasztott, formális likőrből egy olyan informális alkoholos ital, amit mindkét nem bátran fogyaszthat menő klubokban, vagy akár egy délutáni kerti parti keretében. A márkát birtokló Diageo az eredeti, a menta és a karamell íz után azért rukkolt elő egy újabb változattal, mert nagyon sokan ízesítették Baileys krémlikőrrel a kávéjukat, így az igény adott volt.
Ahány gyártó, annyi stratégia. Egy-egy részszegmensben mindenki sikeres lehet, de a totál fogyasztás csak akkor nőhet, ha tovább javul a hazai tea- és kávéfogyasztási kultúra.
Mi is lehetne jobb a mínuszokban gazdag, ám hóban szegény tél közepén – az orosz-ukrán vita miatt elzárt gázcsapok idején – mint forró italokról beszélgetni? A január 8-ai Gyártói Kerekasztalra azonban elsősorban mégsem ezért fogadta el a meghívást a rekordszámú résztvevő. Inkább arról volt szó, hogy egy olyan kategória került terítékre, melyben rengeteg piaci szereplő érdekelt.
Azok, akik este azért isznak kávét, hogy az éjszakai műszakot, vagy tanulást jobban tudják végezni, alaposan lecsökkentik a munka utáni alvás pihentető hatását.